úterý 17. června 2008

O reklamě

Jestli alespoň někdy sledujete televizi, určitě jste v poslední době museli shlédnout reklamu na nový Domestos Žádný vodní kámen. Tato reklama je na první pohled stejná jako každá jiná, ale přesto mě pár detaily zaujala. Reklama začíná vcelku obyčejně, kdy je nalit čistící prostředek do záchodové mísy a vzápětí je střih na bakterie, které si pokojně vychvalují svůj hrad z vodního kamene. Pak ale nastává-dle mého soudu- klíčová scéna. Velitel bakterií je na jednu stranu překvapený, že se k němu blíží vlna čistícího prostředku, ale na druhou stranu ví, že se jedná právě o nový Domestos Žádný vodní kámen. Zde je otázka,jak mohl vědět,že jde právě o Domestos?. Pokud bych přijal za dočasně pravdivou představu, že bakterie jsou malá, zelená a alespoň částečně inteligentní armáda, dalo by se předpokládat, že na okraji mísy byli zvědi, kteří stačili předat zprávu. Jenže kdyby tato zpráva doopravdy dorazila, určitě by na ní velitel musel reagovat a nevychvaloval by si pokojně svůj hrad, takže tato možnost je nesmyslná. Další možností je předchozí osobní zkušenost s Domestosem. Je jedno, zda vlastní či z doslechu od jiné bakterie-výsledek je stejný. To totiž znamená, že některé bakterie se s ním již setkali, ale bez úhony přežily a mohly o tom říci ostatním. A z toho vyplývá, že tento čistící prostředek možná dokáže zničit vodní kámen,ale bakteriím neublíží. Takže je na vás, zda si něco takového koupíte.

Žádné komentáře: